15مارس 2022- بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی از انتشارات انجمن غدد درون ریز چاپ شد، زمانی از روز که افراد مبتلا به دیابت غذاهای خاصی را می خورند، ممکن است به اندازه ی مقدار و کالری غذاها، برای سلامتی آنها مهم باشد.

زمان صرف غذا باید مطابق با ساعت بیولوژیکی باشد. ساعت بیولوژیکی، یک فرآیند طبیعی و درونی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند و هر 24 ساعت تکرار می شود. اگر افراد مبتلا به دیابت غذاهای خاصی را در ساعات خاصی از روز مصرف کنند، ممکن است نتایج سلامتی آنها بهبود یابد.

دکترQingrao Song، از دانشگاه پزشکی هاربین در چین، گفت: ما مشاهده کردیم که خوردن سیب زمینی در صبح، غلات کامل در بعد از ظهر، سبزیجات و شیر در عصر و مقادیر کمتری گوشت فرآوری شده در شب با افزایش بقای طولانی مدت افراد مبتلا به دیابت مرتبط است. تدوین کنندگان دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و استراتژی‌های مداخله ای برای دیابت، باید زمان‌های مصرف بهینه ی غذاها را برای این افراد در آینده، به این دستورالعملها اضافه کنند.

محققان داده های 4642 فرد مبتلا به دیابت را از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بررسی کردند تا خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را در این افراد تعیین کنند. آنها دریافتند که افراد مبتلا به دیابت که صبح ها سیب زمینی یا سبزیجات نشاسته ای می خوردند و بعد از ظهر غلات سبوس دار می خوردند و در عصر سبزیجات تیره مانند سبزی و کلم بروکلی و شیر مصرف می کردند، کمتر به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست داده اند. کسانی که در شب گوشت فرآوری شده زیادی می خوردند بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

منبع:

https://www.sciencedaily.com/releases/2022/03/220315095028.htm